Geboorte Dames Walking Football team bij s.v. Huizen

Op woensdag 22 september jl. was het dan zover. De dames van Gold Stars Heracles Almelo kwamen een clinic Walking Football geven. Dit deden ze onder leiding van oud keeper van de eredivisie club Heracles Arend Steunenberg. Via de mail hadden 11 sportieve dames zich aangemeld. daarvan kwamen er 6 opdagen. Ook Anita Campbell van sportplatform Huizen was aanwezig en werd aangemoedigd om mee te doen, en dat deed ze ook.

(foto's: Henk Heijnen Fotografie)

Na uitleg over de speelwijze van Walking Football volgde een stevige warming up. Burgemeester Niek Meijer was aanwezig en deed de aftrap voor een partijtje Walking Football. Ook hij was gecharmeerd van het initiatief om ouderen in beweging te krijgen. Na afloop werd er gezamenlijk een lunch genotenwaarbij de 6 nieuwe dames al vriendschappen sloten met de dames uit Almelo. De 6 dames melden zich gelijk aan en in afwachting van de overige dames is de geboorte van een nieuw Dames Walking Footballteam bij SV Huizen  een feit. Ze zijn het 4de damesteam van Nederland dat Walking Football gaat spelen, de overige teams zijn :

• VV Steenwijk
    • SV Barneveld Molukse dames
    • Gols stars Heracles Almelo

Het team van Huizen is uitgenodigd om volgend jaar mee te doen aan een internationaal toernooi.

Mochten er nog dames zijn , die het ook leuk vinden om te bewegen en willen kennis maken met Walking Football geef je dan op bij Ed van Dijk email: dijk6185@planet.nl of via de side van SV Huizen.

Deze clinic is gesponserd door Plus supermarkt en Kruijmer Bakker uit Huizen waarvoor dank!