Dames 35+ / Heren 45+

Bij s.v. Huizen kunnen voetballers van boven de 35/45 jaar kiezen voor de 'Mooi weer voetbal'-variant. Hierbij staat er zowel in het najaar als het voorjaar een reeks van (minimaal) vier toernooien op het programma. Een van de deelnemende verenigingen is eenmaal gastheer en speelt de overige drie keer bij de andere verenigingen uit de poule. De wedstrijden worden, bij voorkeur, gespeeld op een vrijdagavond. Een mooi avondje voor een ouderwetse partij 'mooi weer voetbal'. Voor de dames is er 35+ voetbal, heren zijn ingedeeld 45+.

7 tegen 7 op een half veld

Voor de 35/45+-variant zijn de regels en omstandigheden aangepast. Zo wordt er gespeeld in zeventallen op een half veld. Er mag doorlopend gewisseld worden en van buitenspel is geen sprake. Negentig minuten lang zwoegen op een veld van pakweg honderd bij zestig meter tegen spelers die twintig jaar jonger zijn, hoort dus tot de verleden tijd.

De 7x7 35/45+ competitie is alleen voor  leden en wordt gespeeld gedurende het lopende voetbalseizoen. Hierbij staat er zowel in het najaar als in het voorjaar een reeks van (minimaal) vier toernooien op het programma, bij voorkeur op vrijdagavond. Een vereniging is eenmaal gastheer en speelt de overige drie keer bij de andere verenigingen uit de poule.

Spelers die graag willen meespelen met de 7x7 35/45+ competitie, maar dit niet kunnen bij hun eigen vereniging, kunnen een dubbele speelgerechtigheid aanvragen bij de KNVB. Dit houdt in dat een speler bijvoorbeeld bij 'club A' deel kan nemen aan de senioren zondagcompetitie en bij 'club B' aan de 7x7 35/45+ op vrijdagavond.

Inschrijven

Heb je interesse en vind je het leuk vind om weer eens een balletje te trappen? Schrijf je dan nu via de  vereniging in voor  35/45+ 'Mooi weer voetbal'. Aanmelden via de site als spelend lid of op de donderdag avonden op de club (wedstrijd secretariaat). Alle spelers moeten lid zijn van de KNVB.

De extra kosten bedragen € 40,- voor een half seizoen en € 80,- voor een heel seizoen.

Spelregels

- Er wordt op een half voetbalveld gespeeld
    - De doelen zijn 5 x 2 meter - De buitenspelregel is niet van toepassing.
    - Het team dat speelt bestaat uit een doelman en zes veld spelers.
    - Het spel begint of wordt na een doelpunt op het midden van het veld gestart/herstart.
    - Een eventuele strafschop wordt op 8 meter van het doel genomen.
    - In principe worden de normale veldvoetbal regels gehanteerd.
    - Fair Play staat erg hoog in het vaandel.