IN MEMORIAM HENNY SLOKKER

Op 12 april 2021 overleed op 80 jarige leeftijd Henny Slokker.

Henny was een graag geziene gast bij s.v. Huizen. Hij was een echte sportman. Tijdens zijn actieve voetbalcarrière haalde hij de diverse jeugdselecties bij s.v. Huizen en ook bij de senioren bracht hij het tot de hoogste selectie. Hij ‘leunde tegen het eerste elftal aan’, maar mede door de vele concurrentie die er in die tijd was, speelde hij zijn meeste wedstrijden in het tweede elftal. Naast voetballen beoefende hij diverse andere sporten, was een fanatiek schaatser en wintersporter en hield van sportieve uitdagingen. Als voetballer was hij een technisch begaafde speler, maar ook iemand die met veel inzet en beleving zijn geliefde voetbalsport uitoefende. En dat natuurlijk bij s.v. Huizen. Dat was zijn club. ‘Allemaal leuk en aardig dat andere clubs het goed doen of dat het daar ook gezellig is’ zei hij dan, maar wij zijn s.v. Huizen en het is belangrijk dat het bij ons goed gaat. Het fenomeen van spelers die van de ene vereniging naar de andere vereniging ‘hoppen’ was voor hem dan ook moeilijk te begrijpen. Hij stond er voor zijn club, kon oprecht genieten als het goed ging met het eerste elftal en kon verdrietig zijn als het een periode wat minder ging. Maar nooit voor lang, want Henny was een optimist die altijd hoopte op betere tijden voor de club. Henny is op vele fronten actief geweest voor s.v. Huizen.

Naast zijn al genoemde voetbalcarrière in de selecties, was hij ook jarenlang actief in het veteranen-elftal van s.v. Huizen, waar hij met zijn voetbalmaten vele memorabele wedstrijden speelde. Om dan vervolgens na de wedstrijd met zijn vrienden lekker na te praten in de kantine en een biertje te drinken. Want Henny was een gezelligheidsmens op en top. Hij hield van de discussies aan de bar, de vaak slappe voetbalhumor en elkaar eens flink op de kast proberen te krijgen. Over de uitjes met de veteranen en de rol die Henny daarin vaak in had, wordt nog vaak gesproken. Maar als er wat te doen was bij de club, dan was hij er ook. Vele jaren was hij een van de gangmakers in de activiteiten-commissie. Tot nog niet zo lang geleden was hij hiervoor actief. Klaverjasavonden, medewerkers-avonden, feestavonden en andere activiteiten: Henny organiseerde mee en zorgde ook voor de uitvoering. Jarenlang stond hij voor diezelfde activiteitencommissie bij de entree om lootjes te verkopen. Hij kende vrijwel iedereen en bijna niemand kwam langs hem heen zonder een paar lootjes voor de club te kopen. Hij vond het werk voor de activiteitencommissie prachtig en met zijn aanstekelijke humor en enthousiasme was hij een voorbeeld voor velen. Op vele fronten was hij bereid de club te helpen. Was er iets te verbouwen of diende er iets rond de accommodatie te gebeuren: Henny was er en er kon altijd een beroep op hem worden gedaan. De schoolvoetbalcommissie had versterking nodig? Henny was er al. De kantinecommissie had op de woensdagmiddagen hulp nodig? Henny hielp wel even. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Volkomen terecht werd hij dan ook een aantal jaren geleden benoemd tot lid van verdienste van s.v. Huizen.

Persoonlijk zal ik Henny toch het meest blijven herinneren van het praatje aan de bar, druk bewegend en discussiërend over ‘de club’ en alles en iedereen die daarmee verbonden is. Soms schertsend, soms serieus, maar altijd opbouwend en nooit met de bedoeling om mensen te kwetsen.

Henny laat een lege plek achter, niet alleen bij de club maar natuurlijk ook bij zijn vrouw Adri, en de (klein)kinderen: Henny, Marcel en Annuska. met hun partners. Wij wensen hen veel sterkte toe.

Henny Slokker heeft veel voor s.v. Huizen betekend en s.v. Huizen voor hem, we zullen hem missen.

Namens de hele vereniging,

Koos Drooger