Walking Football

Ook bij de s.v. Huizen wordt het nieuwste KNVB voetbal-initiatief “Walking Football” omarmd. De vereniging volgt hiermee de landelijke populaire trend van senioren voetbal. In de  afgelopen jaren is het 35+ en 45+ voetbal voor zowel Dames als Heren zeer succesvol gelanceerd, deze tak van sport is nog  steeds groeiende  in aantallen deelnemers en wordt volop beoefend.

Foto's 4 maart 2020: Aanbieden kleding door keldingsponsor McGregor - New York (Henk Heijnen Fotografie).

Naast deze succesvolle 35+ en 45+ categorieën, bleek dat er landelijk ook in de leeftijdsgroep 60+ behoefte  bestaat aan  een vorm van voetbal. De uit Engeland overgekomen voetbal in de vorm van Walking Football is hierop het antwoord, deze vorm van voetbal wordt in wandeltempo op een kwart veld gespeeld. Op dit moment wordt er al bij ruim 250 verenigingen in Nederland Walking Football actief beoefend.

Bij s.v. Huizen wordt een groep van tussen de 10 en 15 mannen wekelijks getraind. Na de training is een gezellige nazit met koffie en mooie verhalen. De trainingen zijn op de woensdagochtend van 10:00 tot 11:00 uur. Kom gerust eens langs om te kijken of het wat voor je is. Ook dames die 60+ zijn worden uitgenodigd, bij voldoende aanmeldingen wordt er ook een vrouwenteam gestatrt

Contactpersoon binnen s.v. Huizen is Jan Honing (Email jan.honing@planet.nl) .