Huizen J019-1 wint openingswedstrijd

Het piepjonge Huizen J019-1 met vrijwel allemaal 1e jaar spelers heeft de uitwedstrijd bij RKAVV in Leidschendam met 3-5 gewonnen. De start van Huizen was fantastisch want na een mooie actie van Rowdy gaf de scheidsrechter al snel een penalty. Tijmen schoot de 0-1 binnen. Al snel bleek dat RKAVV aanvallend een sterk elftal heeft, maar verdedigend steken laat vallen. Met goede combinaties creëerde RKAVV een aantal kansen en scoorde terecht na 16 minuten de 1-1.

De wedstrijd ging daarna op en neer. RKAVV aanvallend met een aantal kansen, Huizen in de tegenaanval met veel ruimte en ook veel kansen. Na een mooie steekpass van Rowdy scoorde Lars de 1-2 en maakten Chris Veerman na een mooie aanval de 1-3. RKAVV was nu rijp voor een afstraffing maar Huizen verzuimde het duel al in de 1e helft te beslissen. Al met al een prima ruststand voor een 1e wedstrijd in de 3e divisie!

Na rust begon Huizen slap en gaf het RKAVV teveel het initiatief. Beide ploegen oogden wat slomer wat waarschijnlijk door de warmte kwam. Huizen counterde veel minder gevaarlijk, de goede eindpass ontbrak. Wel bleef Huizen vechten en gaf het minder kansen weg dan voor rust. Uit een van de aanvallen van Huizen leek een grote kans te ontstaan maar de Huizen aanvaller werd neergetrokken. Rood voor RKAVV. Wedstrijd beslist zou je zeggen maar RKAVV ging nu alles of niets spelen met veel hoge ballen en fysiek kracht. Uit een mooie actie van een RKAVV aanvaller kreeg ook RKAVV een terechte penalty en de 2-3 was een feit.

Huizen kreeg het benauwd maar kreeg met de man meer zoveel ruimte dat de kansen ook weer ontstonden. Uit een van die kansen maakte Miquel, na een prachtige combinatie, de 2-4. Nog was het niet beslist want na een fout bij Huizen achterin hobbelde de bal over de lijn: 3-4. Wat een spanning met nog een paar minuten te spelen. Gelukkig maakte Lars uit een counter beheerst de 3-5 en waren de punten binnen.

Prima overwinning Huizen JO19-1 in een uitwedstrijd tegen een goede tegenstander die vrijwel allemaal een jaar ouder waren. Met gedisciplineerd spel, hard werken en een paar prachtige aanvallen en goals heeft Huizen zich zelf beloond.

Volgende week komt WV-HEDW uit Amsterdam op bezoek. Kijken wat daar aan resultaat te behalen is, maar deze 3 punten zijn binnen!