Huizen JO 19-1 wint verdiend van Volendam: 1-0

Een mooi najaarszonnetje, 2 elftallen die aanvallend willen voetballen en een prima scheidsrechter: alle ingrediënten aanwezig om lekker te genieten langs de lijn. En het werd inderdaad genieten van een leuke spannende wedstijd.

Volendam staat bekend om verzorgd aanvallend voetbal en dat gold zeker ook voor Volendam JO 19-1. Een erg goed voetballend elftal dat achterin wel ruimte weggaf en voorin wat stootkracht miste. Al snel bleek dan ook dat Volendam wat verzorgder voetbalde en meer balbezit had, maar dat Huizen de betere kansen kreeg.

In de 1e helft kreeg Volendam 1 kans uit een kopbal, Huizen kreeg 2 grote kansen via Rowdy die over schoot en Boris die na een slimme actie net te dichtbij de keeper kwam en niet meer kon scoren. Een 0-0 ruststand dus maar een leuke wedstrijd ondanks dat er geen goals te zien waren.

In de 2e helft was Huizen in het begin wat sterker en na 60 minuten scoorde Huizen verdiend de 1-0. Een mooie pass van Robbie vanaf het middenveld werd door de snelle Rowdy goed ingeschat; hij sprintte zijn tegenstander voorbij en schoof de bal beheerst naast de keeper. Volendam begon nu aan te dringen maar kreeg toch nauwelijks kansen. Voor Huizen nog wel een paar kansen, zeker via Rowdy die na een prachtige actie op de achterlijn net over schoot. Het laatste kwartier ging Volendam ‘lange ballen naar voren’ spelen en dat deden ze te slordig om Huizen in gevaar te brengen. Met frisse invallers Emre, Chris B, Jerome, sterk spelende Sidney (won al zijn duels) en Noah vocht Huizen zich naar het einde om verdiend met 1-0 te winnen.

Na de mindere wedstrijd van vorige week stond er vandaag weer een hele sterke verdediging onder leiding van een goed spelende Tijmen. Op het middenveld werd hard gewerkt en speelden Boris en Robbie een sterke wedstrijd, hun passes zorgden regelmatig voor gevaar. Voorin was het vandaag Rowdy die zijn dag had en beslissend was. Zo scoort Huizen toch vrij makkelijk zijn goals met de ene wedstrijd Lars, dan weer Chris V en nu weer Rowdy.

Na 4 wedstrijden 10 punten (wie had dat gedacht met zo’n jong elftal met gisteren 8 1e jaar spelers van 17/16 jaar in de basis!) en een 2e plaats achter de Meern dat al zijn wedstrijden tot nu toe erg overtuigend wint.

Zaterdag komt VELO naar Huizen toe, benieuwd of we kunnen blijven aanhaken bij de bovenste ploegen.