Huizen JO15-2 herfst-kampioen.

De afgelopen seizoenen speelden de junioren teams (O13 t/m O19) twee even lange reeksen. De na- en voorjaarsreeksen. Sinds seizoen 2020/’21 wordt er bij de junioren in 4 verschillende districten gespeeld waarbij er getest wordt met fasen-voetbal. Voor de O13 t/m O15 zijn er 3 fasen. Fase 1 is bekervoetbal dat zijn de eerste paar wedstrijden die we hebben gespeeld. Fase 2 zijn we door de KNVB ingedeeld in 4e klasse Zwaluwen jeugd. Deze eerste competitie is inmiddels afgelopen en die hebben we glansrijk gewonnen.

• 20-0 gewonnen van ‘s Gravenland JO15-4
    • 0-5 gewonnen van SDO JO15-3
    • 5-2 gewonnen van HSV de Zuidvogels JO15-2
    • 1-6 gewonnen van Muiden sc JO15-1(JM)
    • 0-17 gewonnen van Almere FC JO15-3

En als je dan alles wint dan wordt je automatisch kampioen. En kampioen worden is iets speciaals en om dat te vieren is er PATAT in de kantine na de eerstvolgende thuiswedstrijd.

Maar gezien de uitslagen zaten we te laag ingedeeld. Het ging “te makkelijk” allemaal. Fase 3 is inmiddels gestart en de KNVB heeft de JO15-2 nu ingedeeld in de 3e klasse. De eerste 2 wedtijden zijn hier inmiddels ook al weer gespeeld. We krijgen nu ook doelpunten tegen dus er is meer tegenstand dat is fijn maar de eerste 2 wedstrijden hebben we ook weer glansrijk gewonnen

• 5-1 gewonnen van Spakenburg JO15-2
    • 2-8 gewonnen van IJsselmeervogels JO15-2

Er staan nog 3 wedstrijden op de agenda wie weet redden we het ook om deze 3e fase kampioen te worden