Huizen O23 – Houten O23

Op een koude maar droge en zonnige zaterdag speelde Huizen O23 een wedstrijd tegen Houten O23. Onze voorzitter Klaas Vos was de omroeper bij deze wedstrijd en op zijn bekende, enthousiaste wijze noemde hij de namen van alle spelers van Huizen en ook Houten op. Voorafgaand was weinig te voorspellen over het resultaat van deze wedstrijd; er zijn pas 2 wedstrijden gespeeld en het lijkt een gelijkwaardige competitie als we de uitslagen van de eerste wedstrijden bekijken.

(foto's: Henk Heijnen Fotografie)

Al snel bleek dat beide elftallen behoorlijk aan elkaar gewaagd waren. Houten voetbalde iets makkelijker maar kreeg weinig echte kansen. Halverwege de 1e helft kreeg Huizen een vrije trap. Robbie Schipper plaatste de bal prima op Tijmen Bakker die hard en nauwkeurig binnen schoot. Klaas Vos riep de score en doelpuntenmaker enthousiast om. Het leek op een 1-0 ruststand af te gaan maar in de laatste minuut voor rust sloeg Houten toch toe en maakte de verdiende gelijkmaker. Rust 1-1.  Na de rust drong Houten wat meer aan maar kreeg weinig kansen en als die wel ontstonden bewees keeper Olivier zijn waarde. Maar ook Huizen kreeg enkele mooie kansen. Na ongeveer 60 minuten scoorde Houten met een geplaatst schot de 1-2. Huizen ging daarna meer op de aanval spelen en leek de gelijkmaker nog wel te gaan scoren. Helaas zat dit er toch niet in en bleef de stand op 1-2 steken.

Huizen heeft nu 3 wedstrijden gespeeld met 3 punten. Het is een mooie competitie met aansprekende tegenstanders als Sparta Nijkerk, CSV Apeldoorn en Spakenburg, maar het lijkt wederom ook geen makkelijke competitie in deze 2e divisie voor onze jongens. Er zit echter meer dan voldoende kwaliteit en mentaliteit in het nog jonge team, dus we hebben er alle vertrouwen in dat Huizen zich prima kan handhaven in deze competitie.

Donderdag 16 februari 20.00 uur de volgende wedstrijd, uit tegen Sparta Nijkerk