In Memoriam Daan Weggemans, erelid van s.v. Huizen

Met veel verdriet hebben wij kennis genomen van het overlijden van Daan Weggemans. Daan overleed op 8 juni 2022 op de leeftijd van 60 jaar.

Daan, een bescheiden en positieve man die heel veel uren op onze vereniging heeft doorgebracht. Ondanks een drukke baan, was Daan elke doordeweekse avond en op zaterdag op de club te vinden. Eerst als voorzitter van het jeugdbestuur en de technische commissie jeugd, later als bestuurslid algemene zaken en voorzitter van de technische commissie van ons eerste elftal. Hij bekeek de trainingen, sprak met trainers en spelers, regelde van alles tussendoor en was altijd bereid om ouders van jeugdleden te woord te staan. Altijd de rust zelve, goed luisterend, vol begrip, maar ook het beleid van s.v. Huizen altijd strak hanterend. Daan ging de moeilijke gesprekken nooit uit de weg. En dat leidde zelden tot ruzie. Want daar was Daan niet van. Wanneer iemand te boos ging doen, dan stopte Daan het gesprek om het op een later moment, als iedereen weer rustig was, op te pakken. En dat hielp.

En als er tijd was om even rustig te gaan staan kijken naar een training of wedstrijd dan stak hij steevast een sigaartje op.

Daan, vroeger zelf een goede handballer die in Jong Oranje speelde, heeft het voetbal en s.v. Huizen leren kennen doordat zijn zoon Michael ging voetballen. Naast alle werkzaamheden voor onze vereniging volgde hij de voetbalcarrière van Michael, als keeper en later als trainer bij s.v. Huizen en IJsselmeervogels, op de voet.  Hij was bij alle wedstrijden van Michael en als er geen wedstrijd was, dan gingen ze met z’n tweeën een andere wedstrijd bekijken.

Daan is in 2006 als voorzitter jeugd in het hoofdbestuur gestart. Nadat hij in 2013 als voorzitter jeugd stopte, is hij in het hoofdbestuur verder gegaan als algemeen lid en later nog technische zaken. Daan heeft zich met heel veel zaken binnen de vereniging bezig gehouden. Technische zaken heeft daar altijd deel van uitgemaakt, eerst binnen de jeugd, later rond het belofteteam/Jong Huizen en het eerste elftal. Daan had een goed netwerk opgebouwd binnen de voetbalwereld en kon daarvan goed gebruik maken bij het halen van nieuwe trainers en spelers.

Daarnaast was Daan o.a. bezig met het opzetten van ons vrijwilligersbeleid, de toernooicommissie in de jeugd weer draaiende krijgen, de club BBQ aan het einde van het seizoen en de kledinginkoop. Jarenlang zat hij op vrijdagavond in de kantine om kleding te verkopen. Dat heeft hem geïnspireerd om tot een ander plan voor de kleding te komen. Hij introduceerde het tenue lease plan. Hiermee werd het mogelijk dat alle spelers met dezelfde wedstrijdkleding voetballen en trainers in dezelfde presentatiekleding rondlopen. Wat een mooie uitstraling voor onze vereniging tot gevolg had.

Als dank voor zijn grote inzet en de mooie dingen die hij tot stand heeft gebracht, is Daan in 2018 tot erelid van s.v. Huizen benoemd.

Daan, een man met wie het heel fijn samenwerken was, die een ander met raad en advies in de goede richting hielp en die altijd bereikbaar en beschikbaar was. We zijn dankbaar voor alles wat Daan onze vereniging heeft gebracht.

Wij wensen Sandra, Rick, Michael, Saskia, Lily Daantje en andere familieleden en vrienden van Daan heel veel sterkte met dit verlies.