In Memoriam Dirk Bunschoten

Dierbare groen-gele familie,

Met ontsteltenis en ontroering ontvingen wij het bericht van overlijden van Dirk Bunschoten, wellicht onze trouwste supporter en meer dan dat.

De laatste maanden verhinderde de terugkeer van zijn ernstige ziekte zijn verschijnen en meeleven bij onze wedstrijden.

De rouwkaart die we ontvingen wordt gemarkeerd door een foto van een goedlachse Dirk tegen de achtergrond van ons hoofdveld.

Een treffend beeld, want onze club was zijn tweede thuis.

Als snelle flankspeler bereikte hij ons derde en tweede elftal; was van deze elftallen een zeer gewaardeerde elftalleider. Daarna zette hij zijn innemende persoonlijkheid en kunde in ten dienste van ons vlaggenschip en ook dat jarenlang.

Hij was vele jaren steun en toeverlaat van het schoolvoetbaltoernooi.

Bescheiden en vriendelijk, zonder een allemansvriend te zijn, kun je hem met recht en reden de wandelende encyclopedie van onze club noemen. Hij hield een archief van alle data en feiten bij, hij was zelf een archief.

Tevens bezorgde hij lange tijd het clubblad. Zo was hij in doen en laten, in levende lijve een uitzonderlijk lid van verdienste.

Dirk die afgelopen zaterdag overleed is 79 jaar geworden. In besloten kring wordt van hem afscheid genomen.

Wij condoleren zijn vrouw Anky, zijn kinderen Anneke en Arjan, schoonzoon Chris, zijn kleinkinderen Rick en Steven en zijn broer Jan Jaap en wensen hen de noodzakelijke kracht om dit ingrijpende verlies van hun dierbare Dirk te kunnen dragen en verwerken.

In overleg met de familie hebben we mogen besluiten Dirk te gedenken voor aanvang van onze thuiswedstrijd tegen Eemdijk, aanstaande zaterdag.

Namens het bestuur,

Klaas Vos - voorzitter