JO11-5 kampioen 4e periode

Zaterdag 21 mei zijn de jongens van de JO11-5 ongeslagen kampioen geworden van de 4e periode. Vandaag stond de wedstrijd tegen de JO11-4 van Sporting Almere op de planning. Van echte spanning was geen sprake meer want de titel kon ons niet meer ontgaan. Het zou een galawedstrijd moeten worden tegen de nummer laatst in onze poule. Gisteren de laatste zaken afgestemd hoe laat te verzamelen om er een geweldig voetbalfeest van te maken op de slotronde in de competitie met veel publiek om de jongens aan te moedigen. Totdat ons om half tien vrijdagavond het bericht bereikte dat de tegenstander te weinig spelers had om te spelen en het ook niet zag zitten om tegen dit kampioensteam als kanonnenvoer te dienen. Het leek ze beter om de wedstrijd reglementair met een 0-5 eindstand de boeken in te doen dan kwamen ze er nog genadig vanaf.

Ok, teleurstelling over het niet kunnen spelen maar over op plan B. Besloten werd om bij SV Huizen te trainen en er een mooie onderlinge pot van te maken. Onverminderd enthousiast trainden de boys volle bak alvast ter voorbereiding voor de komende toernooien die nog op de planning staan. Na afloop van deze training was daar dan de beloning namelijk de medaille ter bevestiging van dit dikverdiende kampioenschap. Daarna nog heerlijk buiten genoten van een patatje met een drankje erbij. Supertrots zijn we op deze mannen die duidelijk hebben laten zien toe te zijn aan meer uitdaging. Met 7 wedstrijden gespeeld en 21 punten met een doelsaldo van 40 voor en 7 tegen kun je stellen dat we de terechte kampioen zijn en eigenlijk een hogere klasse aan moeten kunnen. Nummer 2 BFC in deze competitie hebben we thuis met 4-2 verslagen en was op het laatst de enige echte concurrent. Verder volgden de teams op gepaste afstand. Mehran, met soms Sef als zijn vervanger, was het slot op het doel met zoals gezegd maar 7 tegendoelpunten. Daarvoor een solide verdediging met Tristen, Noah, Laurens en Sven die menig aanvaller beletten om te scoren en zo af en toe mee op konden stomen om het vijandelijke doel onder vuur te nemen. Op het middenveld en voorin veel roulatie waar alle jongens hun doelpunten mee hebben genomen. Zowel Fedde, Seffouan, Yousif, Yazan als Joa pakten hun doelpunten mee en wisten elkaar goed te vinden. Af en toe werd de tegenstander helemaal scheel getikt en van het kastje naar de muur gespeeld. Meermaals werden we als toeschouwer getrakteerd op fraaie doelpunten die dan collectief gevierd werden en met applaus werden beloond. Al met al een hele mooie teamprestatie onder de bezielende leiding van Coach Gertjan die er toch een geoliede machine van heeft gemaakt.
    We gaan ons nu nog richten op de komende toernooien om er nog een heel mooi slot van het seizoen van te maken met hopelijk nog een prijs erbij.