Kampioenschap JO11-5 2e periode

Afgelopen zaterdagmorgen speelden de jongens van de JO11-5 de beslissende wedstrijd om het kampioenschap van de 2e periode. We verzamelden om 08:00 bij sv Huizen voor de uitwedstrijd tegen de directe concurrent Weesp JO11-3. We hadden 2 punten voorsprong dus winst of een gelijkspel was genoeg voor de titel. Sommige jongens hadden wat gespannen koppies want je kunt immers niet iedere week kampioen worden. Op advies van coach Gertjan lag iedereen gisteren keurig op tijd in bed om voor deze kraker zo goed mogelijk voor de dag te kunnen komen. Aangekomen bij Weesp begon de warming up en nam de wedstrijdspanning toe. In het ochtendgloren met een doorkomend zonnetje was het een schitterend tafereel.

09:00 stipt begon de aftrap. Meteen vlogen onze jongens erop en zochten we de aanval. Na eerst nog een paar kansen niet benut te hebben scoorden we toch de 0-1. Heerlijk moment, de ban was gebroken. Concentratie vasthouden en posities weer innemen. Focus op het doel de titel. Niet snel daarna vloog uit een corner de 0-2 al binnen en het besef begint door te dringen. Vandaag zal het kunnen gebeuren. Vasthouden dat gevoel en door op zoek naar meer doelpunten. Het 2e kwart begint en ook hier vonden de jongens elkaar goed en liepen we verdiend uit naar 0-3 en 0-4. Buit lijkt binnen zo is het gevoel. Maar dan verslapten we iets en omdat ook de tegenstander een paar tactische omzettingen deed kwamen ze eruit en lag de aansluitingstreffer erin 1-4. Toch een tikje waar we even van moesten herstellen want niet veel later werd het zelfs 2-4. Het zal toch niet nog misgaan is het algehele gevoel.
    Gelukkig rust en de tijd om even wat zaken door te spreken. De jongens zijn weer strijdbaar en weten waarvoor ze spelen. Na de rust weer focus naar voren. We scoorden in het 3e kwart de 2-5, lekker. Nu vasthouden het laatste kwartier. Uit het niets viel de 3-5 binnen uitbeen corner maar echt spannend werd het gelukkig niet meer. Uiteindelijk liepen we nog uit naar 3-6. De prima leidende scheidsrechter blies af en de ontlading was zichtbaar. In een spontane polonaise op het veld werd het feestje gevierd.

Wat een team met een zichtbaar trotse coach. Ook de meegereisde begeleiding was apetrots op de prestatie van de jongens. Na afloop heeft de coach de jongens nog op een welverdiend patatje getrakteerd.

Van de 6 wedstrijden hebben we er 5 gewonnen en eentje nipt en onnodig verloren van AS80. Met 35 doelpunten voor en 11 tegen kun je stellen dat we de terechte kampioen zijn. De concurrentie volgt op gepaste afstand.
    Een ijzersterke keeper Mehran heeft in deze periode veel tegendoelpunten voorkomen en kon zo nu en dan ook nog even voetballen als de stand het toeliet. Ook de verdediging heeft weinig steken laten vallen en stond als een huis. Tristen, Noah, Laurens en Sven gaven de aanvallers veelal het nakijken en kwamen mee op waar mogelijk en prikten ook af en toe hun doelpunten mee al was de belangrijkste taak het voorkomen van doelpunten. Op het middenveld en voorin scoorden de jongens erop los. Yazan, Yousif, Fedde, Joa, Sefouan vonden allemaal het net in deze wedstrijden maar vooral mooi om te zien hoe ze ook oog hebben voor elkaar. Al met al echt een teamprestatie waar we trots op kunnen zijn. De medailles zijn besteld en zullen nog uitgereikt worden bij de eerstvolgende thuiswedstrijd. We gaan nu met een goed gevoel de winterstop in en gaan ons richten op een mooi vervolg in periode 3.
    Gefeliciteerd kanjers van de JO11-5 we zijn trots op jullie!