Maarten Roomer is nieuwe keeperstrainer selectie.

Even voorstellen: Maarten Roomer, Keeperstrainer selectie.

In het dagelijks leven Marketing Director bij Mobiel.nl, getrouwd met Petra en vader van James & Scott. De laatstgenoemde speelt in de JO8-2 en is de reden dat ik met S.V. Huizen in aanraking ben gekomen. De elf jaar hiervoor (sinds die tijd wonen wij in Huizen) heb ik op het veld gestaan bij AH’78. De eerste jaren, mijn laatste vier jaar als actief voetballer, als keeper van het 1e elftal. Destijds spelend in de 2e klasse. En de periode daarna als trainer van de selectiekeepers.

Voordat Huizen mijn thuisbasis werd, heb ik in Gouda, Tilburg, Amsterdam en Amerika gewoond. Als speler ben ik begonnen bij Olympia in Gouda en op mijn 13e tussen de palen terecht gekomen. Hier bleek mijn talent te liggen en heb ik het geluk mogen ervaren om voor Feyenoord en Willem II te spelen. Na een vervelende polsblessure gekozen voor mijn studie Sportmarketing, keeperstraining cursussen gaan volgen en later als keeper nog bij diverse amateurverenigingen gespeeld. Waarvan de langste periode bij het 1e elftal van WV-HEDW in Amsterdam.

Gedurende mijn tijd als speler heb ik als trainer ervaring opgedaan bij de keepersdagen van Frans Hoek en heb ik vijf jaar de jeugdkeepers van Sarto in Tilburg getraind. Tijdens mijn periode in Amsterdam vertrok ik drie zomers naar Amerika om daar als keeperstrainer te werken voor de organisatie van Tony DiCicco. Uiteindelijk leidde dit tot een vertrek van 1,5 jaar naar New Jersey, waar ik voor een Amerikaanse organisatie een keepersschool ben gestart en als trainer terecht kwam bij één van de beste High Schools van Amerika, St. Benedict’s. Na deze mooie ervaring ben ik teruggekeerd naar Nederland en in Huizen gaan wonen.

Ik kijk er naar uit om het nieuwe seizoen toe te treden tot de staf van de selectie en met de keepers (en spelers) aan de slag te gaan. De ambities van de club spreken mij erg aan en voor mij persoonlijk is dit een goed moment om deze stap te maken.