Masterclass Inclusief Coachen

Maandag 21 maart 2022 om 19:00 uur verzorgen we een Masterclass inclusief Coachen de masterclass is bedoeld voor trainers en coaches.

Deze masterclass zal gehouden worden bij HSV de Zuidvogels en is georganiseerd i.s.m het Sport Platform Huizen vanuit het Lokaal Sport Akkoord.

Ben jij erbij? Stuur een e-mail naar marketing@svhuizen.nl

Deel 1: Inclusief Coachen – Thijs de Greeff

Welke trainer of coach was een voorbeeld voor jou? Hoe droeg deze coach bij aan jouw ontwikkeling en prestatie? Of, waardoor werden deze juist belemmerd? Wat zijn de eigenlijk de basisbehoeftes voor een sporter om duurzaam te presteren en te ontwikkelen? In de Masterclass Inclusief Coachen gaan we in op dit soort vragen. We bespreken de mogelijke drempels waartegen mensen binnen het voetbal kunnen aanlopen. Door de interactieve opzet krijgt men al snel meer inzicht in de eigen houding en gedrag. Daarnaast oefenen we met interventies om een positieve en inclusieve cultuur te creëren in een team of trainingsgroep.

Deel 2: Ervaringen uit de Topsport - Bart Heuvingh

In het tweede gedeelte zal Bart ingaan op het belang het creëren van een goede relatie of band tussen speler en coach voor optimaal presteren en ontwikkelen. Vervolgens zal hij zijn ervaringen delen uit de praktijk als topsportbegeleider bij AZ Alkmaar. Hij is ook vertrouwenspersoon bij de club en vanuit die rol probeert hij voornamelijk preventief te werken aan een goed klimaat om zowel jezelf te zijn, jezelf te ontwikkelen en te presteren. Identiteit en eigenwaarde zijn hierin sleutelwoorden.

Docenten:

Bart Heuvingh: Topsportbegeleider AZ Alkmaar en auteur van het boek: “Talent van morgen”

Thijs de Greeff: Diversiteit en inclusie expert, ervaringsdeskundige, oud hockey-international.