Matig Huizen JO 19-1 wint wel

Huizen JO 19-1 heeft haar minste wedstrijd tot nu toe wel gewonnen. VELO werd met 5-3 verslagen.

Zoals we vorige week al schreven scoort Huizen makkelijk en is er altijd wel een aanvaller die zijn dag heeft. Vandaag was dit Lars die bij alle doelpunten betrokken was en de beste man was aan Huizen kant.
    Huizen speelde gemakzuchtig en slordig en aan het veldspel was niet te zien dat dit de nummer 2 tegen de nummer 12 was. VELO voetbalde leuk mee maar had weinig aanvalskracht voor rust. Huizen wel want tot 2 maal toe gaf Lars een prima assist (vooral de 2e was een prachtige pass) op Chris V die weer op de goede plek stond en zo beide kansen makkelijk kon benutten. Zo stond het na 10 minuten al 2-0.
    Lars schoot zelf van dichtbij de 3-0 binnen en uit een voorzet van Lars scoorde VELO ook nog een eigen doelpunt.
    Zo stond het bij de rust 4-0 zonder dat Huizen goed voetbalde.
    De 2e helft speelde Huizen matig. VELO voetbalde enthousiast, scoorde de 4-1 en 4-2 en zo moest Huizen na 60 minuten toch nog op blijven letten. Huizen verloor te veel duels en VELO gaf de strijd terecht niet op. Rowdy schoot hard op de paal na een mooie actie. Uit wederom een assist van Lars die Rowdy prima vrij speelde, schoot Rowdy schitterend via onderkant lat binnen: 5-2 na 70 minuten en wedstrijd beslist. Uit een prachtige aanval kopte VELO nog de 5-3 binnen. Al met al een matig spelend Huizen en een VELO dat vocht voor wat het waard was maar Huizen toch niet echt kon bedreigen.
    Door deze overwinning staat Huizen met 13 punten uit 5 wedstrijden nog steeds 2e achter De Meern maar nu wel met 4 punten voorsprong op de nummer 3. Aan het einde van deze halve competitie over 11 wedstrijden promoveert de nummer 1 rechtstreeks naar Divisie 2 van het voorjaar 2021/2022. De nummers 2 t/m 9 handhaven zich voor Divisie 3 en de nummers 10 en lager degraderen naar Divisie 4.

Zaterdag de kraker De Meern-Huizen waarbij onze jongens een paar klassen beter moeten voetballen dan vandaag om kans te maken op een resultaat.