Onze voorzitter - even voorstellen

We zijn alweer een tijdje bezig in het nieuwe seizoen. Maar ook met een nieuwe voorzitter. Je hebt al een mooi verhaal kunnen lezen in de presentatiegids. Toch ook nog even voorstellen op de website.

Jaco den Hollander, voorzitter s.v. Huizen sinds juni van dit jaar.

In het dagelijkse leven ben ik getrouwd met Euwine (vrijwilligster op het wedstrijdsecretariaat en vorig jaar ne het jaar ervoor in de organisatie van de Open Dag) en samen hebben wij 3 kinderen: Emma (23), Nino (20) en Maryn (16 en spelend in JO17-1).
    Ik heb sinds 2016 mijn eigen makelaarskantoor hier in Huizen in de Oostermeent: Thuis&co.

Even terugkijken
    Mijn geschiedenis bij de club gaat ongeveer 12 jaar terug toen mijn oudste zoon Nino begon met voetballen bij de E-tjes.  Al gauw raakte ik wat meer betrokken door me op te geven als leider van het team. Na een aantal jaar kwam ook zoon nummer twee voetballen.
    Ook voor zijn team was ik steeds beschikbaar als teamleider of op zijn minst chauffeur.

Zelf heb ik tot mijn 18e bij onze buren gevoetbald, waar ik, vooral dankzij mijn linkerbeen, steeds meekon in de respectievelijke selectieteams, tot aan de A2. Toen werd het tijd de voorrang te geven aan mijn schoolexamen.

Mijn sportverleden
    Na mijn schoolexamen ben ik gaan volleyballen bij v.v. Huizen, toen nog uitsluitend in 3-in-1. Vooral in de verdediging/passing stond ik daar mijn mannetje in het veld. Naast het veld heb ik me vooral tegen de organisatie van de scheidsrechter aan bemoeit, maar ook heb ik enkele damesteams getraind. Inmiddels is dat ook alweer zo’n kleine 20 jaar geleden.

Sponsoring
    Ongeveer vier jaar geleden kwam ik in gesprek met Cor Lustig, toen lid van de sponsorcommissie, om te praten over sponsoring van mijn bedrijf aan s.v. Huizen.
    Daar kwam ook vrijwilligerswerk ter sprake en ik gaf aan daar wel open voor te staan (ook voor sponsoring trouwens).  Zo begon ik in de jeugdcommissie en kwam al gauw in de technische commissie voor de Jeugd.

Toetreding bestuur
    Twee jaar geleden ben ik met die portefeuille ook toegetreden tot het bestuur van de club.
    En nadat een uitgebreide zoektocht om de vervanger van Gerlinde te vinden niet wilde slagen, heb ik de handschoen opgevat om deze enorme uitdaging aan te gaan.
    Het is naast een uitdaging, ook een geweldige eer: s.v. Huizen heeft een geweldige historie, waar ik nog maar een fractie van weet. Er zijn velen in de vereniging, die mij heel veel kunnen vertellen over mooie herinneringen aan grote successen en het lijkt me mooi  om al die verhalen in de komende periode eens aan te horen.

Ambitie
    Maar het is net zo mooi om weer nieuwe herinneringen te maken.
    De ambitie van de club is om weer omhoog te kijken, op naar de Hoofdklasse. De budgetten zijn een flink stuk smaller dan voorheen, waardoor we die ambitie moeten proberen in te vullen van onderaf: onze jeugdopleiding.
    Maar de vereniging is veel meer dan het eerste alleen, of de selecties alleen. We zijn een club voor iedereen die graag voetbalt: jong en oud, meer of minder getalenteerd, jongen of meisje.

Het is mijn doel om voor iedereen die dat wil een aantrekkelijke vereniging te zijn.
    Dat doe ik graag samen met de rest van het bestuur, maar vooral met u allen.

Samen maken we er een feestje van!
    Jaco den Hollander