’s Gravenzande JO 19-1 verslaat Huizen JO 19-1

Met duidelijke cijfers werd Huizen terug naar huis gestuurd, namelijk een 5-0 nederlaag. Meer dan 100 km naar het verre ’s Gravenzande in Zuid-Holland, waar het 1e elftal in de hoofdklasse op een prachtig complex speelt. Dat was feitelijk ook het enige mooie van vandaag, want de wedstrijd werd een zeperd en de weersomstandigheden waren slecht.  ‘Het is weer fijn langs de lijn’ ging vandaag niet op.. Huizen onderschatte deze tegenstander en dacht het in een rustig tempo wel te kunnen doen. Maar ’s Gravenzande bleek een felle maar ook goed voetballende ploeg waar Huizen de handen vol aan had. Na een openingsfase waarin Huizen beter was, kwam het door een ongelukkig eigen doelpunt van Tijmen achter, na 15 minuten 1-0. Huizen probeerde de gelijkmaker te forceren maar bij de aanvallers hield het op want die hadden allen een slechte dag. Van beide kanten geen kansen en de rust werd met 1-0 ingegaan.

Na rust verwachtten we een agressiever Huizen, maar het was juist ’s Gravenzande dat er nog feller in ging en de overwinning wilde behalen. De enige kans op de gelijkmaker was voor Chris V. Toen deze niet werd benut maakte ’s Gravenzande het na 75 minuten snel af. In een periode van 4 minuten (!) liep het uit naar 4-0 met 1 blunder in de verdediging van Huizen maar ook 2 mooie goals. Huizen was duidelijk van slag, raakte geïrriteerd en in de slotfase werd het nog 5-0.

Was het een wanprestatie van Huizen of was de tegenstander zo goed? Van allebei een beetje …’s Gravenzande heeft een prima elftal en het is vreemd dat zij niet in de Top 5 staan. Maar Huizen speelde ook haar slechtste wedstrijd en in de 2e helft zakte het door de ondergrens.

Een goede les want het blijkt dat Huizen 100% moet geven vanaf het begin van de wedstrijd om te kunnen presteren; we zijn niet zo goed dat we met een mindere instelling gewoon even winnen. En ook een dure les want Huizen zakt naar de 4e plaats (al kan het nog steeds 2e worden als het de inhaalwedstrijd wint). De halve competitie zal waarschijnlijk niet meer afgemaakt kunnen worden dus de verwachting is dat nummer 1 De Meern terecht promoveert en dat Huizen na de Corona/Winter stop weer in de 3e Divisie verder zal spelen.