s.v. Huizen JO12-1 op bezoek bij PEC Zwolle

Jawel het was Richard Prinsen gelukt om voor de JO12-1 een (oefen) wedstrijd te regelen tegen PEC Zwolle JO11-1.

Spannend!
    De jongens helemaal blij “Tegen een “echte” club, dat is gaaf!!”
    De ouders meteen een logistiek uitdaging, wedstrijd begint om 16:45, Huizen <-> Zwolle wat gewoon een uur rijden is. Iedereen wist zicht te verzamelen om 15:00 bij s.v. Huizen. Dus dat was even schakelen op het werk voor de ouders om te zorgen dat “we” erheen konden. We konden het allemaal regelen en konden op weg naar Zwolle.

Bij PEC Zwollen hebben ze 20 jongens in de JO11-1 spelen, dat zijn gewoon 2 volledige teams. Naast dat wij als s.v. Huizen aanwezig waren,  waren de spelers en begeleiders van  FC Meppel ook aanwezig met hun JO12-1.

De wedstrijd
    We speelden de eerste helft tegen het ene JO11-1 team van PEC Zwolle en FC Meppel tegen het andere JO11-1 team van PEC Zwolle. De tweede helft werden de teams van PEC Zwolle gewisseld.
    Zo speelden we dus twee helften tegen 2 teams van PEC Zwolle.

De eerste helft stonden we al vrij snel met 1-0 achter maar de 1-1 viel. We kwamen zelfs met 1-2 op voorsprong maar PEC Zwolle is toch wel van een iets ander kaliber dus ze herpakten zich en gingen vervolgens ruim over onze JO12-1 heen.

De tweede helft hadden de mannen al zoveel gegeven dat ze kapot waren waardoor we de tweede helft binnen no-time tegen een behoorlijke achterstand aankeken.
    Dat was niet meer te redden en Richard schakelde dan ook om door niet meer naar de stand te kijken maar gewoon “dingen” te gaan proberen. Het was per slot van rekening ook een oefenwedstrijd.
    Het lukte nog wel om een tegendoelpunt te scoren maar een kopbal op de lat en twee schoten op de paal zaten/hielpen ook niet mee.

Ervaring rijker!
    Desondanks was het voor de mannen een hele leuke ervaring om eens tegen een “echte” club te kunnen en mogen spelen. Zoals het er nu naar uitziet gaat het nog een keer herhaald worden en gaan we in maart nog een keer tegen PEC Zwolle spelen. Als het goed is hebben we dan meer speel ervaring en ook meer getraind dus misschien kunnen we dan meer doelpunten maken.