s.v. Huizen organiseerde EHBO cursus

In de afgelopen tijd werd vanuit diverse geledingen in de vereniging duidelijk dat er behoefte was aan extra EHBO-kennis en daarom werd door het Bestuur besloten om een EHBO cursus te organiseren.

Op woensdag 28 september werd er door een enthousiaste groep van 5 cursisten aan de cursus EHBO begonnen.

Meer specifiek betrof dit de cursus EFR (emergency first response) volgens de Nederlandse richtlijnen.

Onderwerpen die behandeld werden waren onder andere:

• Levensreddende handelingen (zoals het stabiel leggen)
    • Reanimatie bij volwassenen, kinderen en baby's
    • Gebruik van de AED en het “buikstoten”
    • Kleine letsels welke op en rond het voetbalveld voorkomen

De vierde en laatste les was het examen, wat bestond uit een stukje theorie en praktijk

Leuk te melden is dat alle cursisten zijn geslaagd (en hiermee ook allemaal welkom zijn op de herhaalavond in 2023).

Wij bedanken de ervaren en gediplomeerde instructeurs Fanny Ramselaar en Luc Zandstra, die werden geassisteerd door Marianne van Waveren.

U kent deze mensen van de reguliere EHBO-ondersteuning op de zaterdag en tijdens evenementen (o.a. toernooien en het straatvoetbaltoernooi).

Bij voldoende animo zal er in het voorjaar van 2023 een volgende cursus plaatsvinden.

Alle cursisten van harte gefeliciteerd met jullie behaalde diploma

Bestuur s.v. Huizen