Voorbeschouwing Huizen - Eemdijk

Afgelopen zaterdag moest Huizen helaas een nederlaag incasseren. Na een 1-0 achterstand kwam Huizen wel nog op gelijke hoogte, maar moest tenslotte toch het hoofd buigen (2-1). Komende zaterdag gelukkig direct weer een kans op (een) punt(en) als Huizen gastheer is voor koploper Eemdijk. Net als Genemuiden kent Huizen ook Eemdijk nog uit seizoen 2017/2018. In dat seizoen wist Eemdijk kampioen te worden en zo de derde divisie te bereiken. Na één seizoen keerde Eemdijk echter weer terug in de Hoofdklasse waarin het de afgelopen seizoenen uitkwam.

Eemdijk is momenteel koploper met liefst acht punten voorsprong op de nummer 2 Genemuiden, en Eemdijk mag zich sowieso dan ook al winterkampioen noemen. Dit zal naar verwachting geen aanleiding zijn voor Eemdijk om het komende zaterdag rustiger aan te doen, het seizoen is immers nog lang en het kampioenschap daarmee nog lang niet zeker. Kijkend naar de statistieken is Eemdijk zowel de meest productieve ploeg (42 doelpunten) als de ploeg die het minste doelpunten hoefde te incasseren (12 stuks). Ook werden voor het laatst punten gemorst op 1 oktober. Huizen wacht kortom een flinke uitdaging aanstaande zaterdag. Hopelijk helpt uw steun Huizen in het behalen van een resultaat en wij hopen u zaterdag dan ook te treffen langs de lijn.

De pupillen van de week zijn Thijme Looten en Riley Hautmann en spelen in de JO10-2.

Mocht u niet aanwezig kunnen zijn: u kunt de wedstrijd volgen via het Twitter account @svHuizen

De wedstrijdbal wordt aangeboden door Aannemersbedrijf H.J. Slokker waarvoor hartelijk dank!