Voorbeschouwing s.v. Huizen - Ajax

In de thuiswedstrijd van afgelopen zaterdag kwam Huizen helaas niet verder dan 0-0 tegen HZVV en moest dan ook genoegen nemen met één punt. Ook Ajax, de tegenstander van aanstaande zaterdag, kwam niet verder dan 0-0 in de thuiswedstrijd tegen SC Genemuiden. Een week eerder waren het HZVV en Ajax die ook 0-0 speelde dus dit lijkt een soort van trend te worden…

Met Ajax zal Huizen een tegenstander treffen die ook op jacht zal gaan naar de volle drie punten. Drie punten die er voor Ajax voor zorgen dat zij aansluiting houdt met de kopgroep, maar net zozeer goed welkom zijn voor Huizen. Dit omdat, door de sterk wisselende uitslagen, veel teams naar elkaar toe gekropen zijn qua puntenaantal waardoor nieuw puntverlies voor Huizen een vrije val met zich kan brengen. Afgelopen zomer heeft Ajax de nodige versterkingen kunnen halen waaronder diverse spelers met een achtergrond in de jeugdopleiding al dan niet in combinatie met ervaring bij betaald voetbal organisaties. De uitgave van Het Amsterdamsche Voetbal meldt een selectie van ruim 40 spelers, nog los van minimaal één speler die hierbij niet stond vermeld, maar wel al speelde. Al met al een behoorlijke luxe op dit niveau en het is dus even afwachten met welke selectie Ajax komende zaterdag afreist naar de Wolfskamer.

Wat in ieder geval wel helder is, is dat Ajax voor de 3 overwinningen slechts vijf doelpunten nodig had. Dit was genoeg omdat Ajax tot nog toe pas 1(!) keer een tegendoelpunt moest incasseren. Dit was in de wedstrijd die met 0-1 werd verloren van DHSC. In de daarop volgende wedstrijden wist dus geen enkele tegenstander te scoren tegen Ajax en aan de aanval van Huizen dan ook de uitdaging om hier komende zaterdag verandering in te brengen. Tegelijk heeft de verdediging van Huizen ook drie keer de 0 weten te houden en aan hen dan ook de taak om hier een vierde keer aan toe te voegen. Op papier geeft het doelsaldo van Huizen (14 voor, 10 tegen) tegenover dat van Ajax het beeld dat er sprake is van twee heel andere manieren van spelen. In hoeverre dit in de praktijk ook het geval zal zijn kunt u komende zaterdag zien op ons sportpark de Wolfskamer waar om 14:30 de aftrap wordt genomen.

Pupillen van de week zijn deze week Tobi Klein en Roy Hoogenberk uit de JO9-2 en JO9-1.

Mocht u niet aanwezig kunnen zijn: u kunt de wedstrijd volgen via het Twitter account @svHuizen

De wedstrijdbal wordt aangeboden door E.M.T. Administratiekantoor waarvoor hartelijk dank!