Voorbeschouwing s.v. Huizen - GRC 14

Door alle coronamaatregelen is het inmiddels alweer tweeëneenhalve maand (6 november) geleden dat u een volledige competitiewedstrijd van Huizen kon bezoeken. Gelukkig zijn/worden de verschillende maatregelen losgelasten u kunt u aanstaande zaterdag weer een competitiewedstrijd van het eerste bezoeken. In de tussentijd heeft Huizen zonder publiek wedstrijden tegen SVL, WNC en Sliedrecht gespeeld en werd twee weken geleden het restant van de wedstrijd tegen WNC uitgespeeld waarmee Huizen officieel kampioen van eerste periode is.

De afgelopen periode is door de KNVB aangewend om de verschillende eerder afgelaste wedstrijden in te halen en alle clubs hebben dan inmiddels ook 9 wedstrijden gespeeld. Ook heeft de KNVB het speelschema voor de rest van de competitie bekend gemaakt en het goede nieuws is dat het overgrote deel van de wedstrijden, onvoorziene omstandigheden daargelaten, gewoon op zaterdag kan worden gespeeld/ingehaald.

Tegelijk met het behalen van de periodetitel staat Huizen nog steeds op de 1ste plaats, al laat het de buren alleen achter zich op basis van doelsaldo. Tegelijk is de marge ten opzichte van Sliedrecht (1 punt) en FC de Bilt en WNC (beiden 4 punten) ook zeer beperkt. Het belooft dan ook zeker een spannend vervolg van de competitie te worden waarin Huizen komende zaterdag gastheer is voor GRC 14. GRC 14 vinden we terug op een voor hen wat teleurstellende 10de plaats met 10 punten waarbij slechts 9x werd gescoord. Hiermee laat het alleen Woudenberg (8x) achter zich en ook achterin helpen de 18 tegendoelpunten niet mee. Van de laatste vijf wedstrijden wist GRC er slechts één te winnen en gingen de overige vier duels verloren. Aangezien de competitie een tijd stil heeft gelegen, wel heeft Huizen tussendoor oefenwedstrijden gespeeld, is het even afwachten hoe beide ploegen van start gaan na deze stop. Tegelijk zou Huizen afgaande op de statistieken en haar eigen kracht prima in staat moeten zijn om de drie punten op de eigen Wolfskamer te houden. Dit zal ook moeten om de achtervolgers achter zich te houden op weg naar het verdere deel van de competitie.

Aanvang
    De aftrap van de wedstrijd is om 14:30 op ons eigen sportpark de Wolfskamer, mocht u niet aanwezig kunnen zijn, dan kunt u de wedstrijd volgen via het Twitter account @svHuizen

Wedstrijdbal
    De wedstrijdbal wordt aangeboden door Cocktail Grill & Dreams, waarvoor hartelijk dank!

De aftrap
    Pupillen van de week zijn Caine Bekenkamp en Kayl Brand van de JO8-1 en zullen de aftrap verzorgen.