Voorbeschouwing SC Genemuiden - s.v. Huizen

Afgelopen zaterdag een mooi resultaat voor Huizen: via een 2-0 overwinning tegen Buitenpost werden de drie punten op het eigen sportpark de Wolfskamer gehouden. Ook de tegenstander van aanstaande zaterdag, SC Genemuiden, wist een overwinning (0-3) te boeken op bezoek bij HZVV. Met Genemuiden treft Huizen opnieuw een tegenstander die het nog kent vanuit seizoen 2017/2018. Met twee nederlagen (1-2 thuis en 4-0 uit) heeft Huizen geen warme herinneringen overgehouden aan de ontmoetingen in dat seizoen. Sindsdien zijn beide elftallen dusdanig gewijzigd dat dit gelukkig geen indicatie is voor de huidige competitie.

Recent troffen beide ploegen elkaar afgelopen zomer in een oefenduel ter voorbereiding op dit seizoen. Deze uitwedstrijd werd met 1-2 gewonnen door Huizen. De week hierna ging de competitie van start waarbij Genemuiden de eerste wedstrijden links en rechts wat punten morste. Hierna heeft Genemuiden de weg naar boven ingeslagen en was de overwinning afgelopen zaterdag de vierde op rij. Dit brengt het puntentotaal van Genemuiden op 25 waarmee een 2de plaats wordt bezet op acht punten van, het de laatste weken ongenaakbare, Eemdijk.

Qua tegendoelpunten (11) deelt Genemuiden de eerste plaats met Eemdijk en de groengele aanval wacht dan ook een pittige uitdaging aanstaande zaterdag. Qua doelpunten voor (22) zit Genemuiden in de middenmoot waar Genemuiden mee bewijst dat één doelpunt voldoende kan zijn voor een overwinning. Huizen heeft de afgelopen weken de nodige doelpunten gemaakt waarbij tegelijk de 0 werd gehouden dus er liggen dan ook zeker kansen voor Huizen in een duel wat tegelijk uitdagend zal zijn. Een twaalfde man is hierbij geen overbodige luxe en wij hopen u dan ook te treffen in Genemuiden.

De aftrap voor dit duel wordt om 14:00 genomen op het sportpark gelegen aan Sportlaan 2 te Genemuiden. Mocht u niet aanwezig kunnen zijn: u kunt de wedstrijd volgen via het Twitter account @svHuizen