Voorbeschouwing sv Huizen - Buitenpost

Afgelopen zaterdag een mooie opsteker voor Huizen: in het uitduel tegen de nummer 4 (AZSV) wist Huizen een knappe 0-3 overwinning te behalen en zodoende weer wat te klimmen op de ranglijst. Komende zaterdag kan Huizen dit een goed vervolg geven als zij gastheer is voor Buitenpost. Een voor Huizen onbekende tegenstander die zichzelf momenteel terug vindt op een 7de plaats door het behalen van 20 punten in de eerste 12 duels.

Net als zovelen in deze  competitie behaalt Buitenpost wisselende resultaten, maar wist tegelijk wel 10 punten te halen in de laatste vijf duels. Hierbij moest Buitenpost afgelopen zaterdag echter wel een 1-1 gelijkspel slikken in de thuiswedstrijd tegen HZVV. Sowieso ontlopen het aantal doelpunten voor en tegen (15 om 18) elkaar niet zoveel bij Buitenpost en lijkt dus sprake van een redelijk evenwichtig elftal. De 18 doelpunten tegen geven aan dat er zeker kansen liggen voor de Huizer aanval, temeer omdat Huizen er afgelopen zaterdag drie wist te scoren tegen een ploeg die tot dan toe slechts zes tegentreffers hoefde te incasseren.  Met 15 doelpunten heeft Buitenpost niet overdreven veel gescoord, maar tegelijk heeft Buitenpost een aantal keer aangetoond niet overdreven veel te hoeven scoren om een overwinning te behalen. De Huizer defensie is kortom gewaarschuwd. Uiteraard hopen wij weer op uw steun in dit duel waarin Huizen aan kan haken richting de middenmoot: de achterstand op zowel WV-HEDW en Apeldoorn als Ajax bedraagt namelijk slechts twee punten waarmee plek 8 in zicht is. Deze ploegen zitten tegelijkertijd Buitenpost op de hielen, dus zijn kortom alle ingrediënten aanwezig voor een interessant duel.

Mocht u niet aanwezig kunnen zijn: u kunt de wedstrijd volgen via het Twitter account @svHuizen

De wedstrijdbal wordt aangeboden door De Groot Uitvaart waarvoor hartelijk dank!