Walking Football

7 april: mini toernooi bij AGOVV in Apledoorn

Een maatje te groot !!

Op goede vrijdag 7 april speelde de Walking Footballers van SV Huizen een mini toernooi bij AGOVV in Apeldoorn. De deelnemers waren de eredivisieclubs FC Utrecht, FC Twente , AGOVV en SV Huizen. Al snel bleek dat de ex.profs een maatje te groot waren voor SV Huizen. Huizen heeft zich kranig geweerd door 2 keer gelijk te spelen , echter er werd helaas ook drie keer verloren.

Van dit toernooitje wat op een hoog niveau was hebben ze geleerd.

Het was een leerzame dag !

1 april: toernooi bij AH'78 in het kader van hun 45 jarig bestaan

Op 1 april heeft het Walking Football team van SV Huizen een toernooi gespeeld. AH'78 uit Huizen was de gastheer van dit toernooi vanwege hun 45 jarig bestaan. De deelnemende teams waren de Legends  SC AH’78 1 en 2 , MOS Moordrecht, MOS Waalwijk, MOS Barneveld, Faya Lobi en SV Laren 99 en dSV Huizen.

Bijna alle wedstrijden werden gewonnen, behalve MOS van Barneveld kon niet worden gewonnen. We kwamen in de finale weer tegenover MOS Barneveld  te staan en we hielden ons hart vast. Door een tactisch verdedigend plan van Klaas Kriek speelden we nu gelijk en dus werd de strijd beslist door strafschoppen. Helaas miste wij er 1 en wonnen zij alsnog het toernooi.

De Walking Footballers van SV Huizen werden tweede een zeer verdienstelijke plaats gezien de weersomstandigheden.

Wij zijn trots op het behaalde resultaat !

Het was een wederom geslaagd toernooi !

29 maart: op bezoek bij Goldstar Heacles uit Amelo.

Op woensdag 29 maart werd het eerste Nationale Walking Football toernooi voor vrouwen boven de 40 jaar van Nederland gehouden. We waren op bezoek bij de eredivisionist Goldstar Heracles Almelo

Het werd een daverend succes !!

Voor de Walking Football dames van SV Huizen was dit hun eerste toernooi tegen alleen maar damesteams. Het werd gehouden in het knusse station van Heracles in Almelo. Ze zetten hun beste beentje voor en voor de meeste dames erg spannend. Er deden 7 vrouwen teams mee.

FC. Meppel, ZAC Zwolle, 2 teams van SV Bedum uit Groningen ( waar Arjan Robben vandaan komt) en 2 teams van de Gold stars Heracles Almelo en SV Huizen.

De dames van SV Huizen speelde niet onverdienstelijk voor hun eerste toernooi. Helaas om de derde plaats legde ze het lootje tegen Goldstar Heracles door eerst gelijk te spelen en daarna te verliezen in strafschoppen. Jammer maar een verdienstelijke 4 de plaats is een goed resultaat.

Het was voor de dames een geslaagd toernooi en na afloop kregen de dames alsnog een medaille.