Wat een dag!! Straatvoetbaltoernooi 2023

Wow, wat een ongelofelijke dag was het op 10 juni bij s.v. Huizen! Het Straatvoetbaltoernooi 2023 was een knaller! We hadden een fantastische dag beloofd en oh boy, we hebben dat ook waargemaakt!

De dag begon met zomerse temperaturen, een perfecte setting voor de dag die zou volgen. Met het zonnetje op onze gezichten en de opwinding in de lucht, trapten we de dag af met een gezellig ontbijt op de 'middenstip' van de voetbalarena met onze kleine helden, de mini's.

Niet veel later was het tijd voor de officiële opening. Onze speciale gasten, Robin en Fonkeltje (Stronkeltje had een blessure) van Oud Valkeveen, verrichtten de officiële aftrap voor het spetterende mini Jeugd Straatvoetbaltoernooi. De energie die daarbij vrijkwam was magisch! De kids straalden!  De eerste wedstrijden van de mini's waren een feest om te zien en de rest van de dag bleef de opwinding groeien.

Het plezier hield niet op bij het veld, oh nee! De kids konden hun hart ophalen aan de vele minigames, zoals voetbaldarts en het maken van hun eigen FIFA Kaart bij een van de FutCard machines. Plezier voor iedereen, zowel op als naast het veld!

Bij de opkomst van de middag, begonnen "de andere jeugd" en de senioren met hun straatvoetbaltoernooi, voorafgegaan door een geweldige show van freestyle voetballer Guido. En wat een talent zagen we daar op het veld! Sierlijke trucjes, knappe doelpunten, elke wedstrijd was een spektakelstuk.

Maar de dag draaide niet alleen om voetbal. We hadden zoveel meer! Een gigantische opblaasbare stormbaan, een levensgroot dartbord, springkussens en nog veel meer. Er was zelfs een ballonartiest en een professionele schminkster. En laten we de geweldige muziek van DJ Maxima op de Red Bull DJ Truck niet vergeten, en natuurlijk onze zanger Martin Warmendam die de dag geweldig afsloot.

Het eten en drinken waren ook niet te missen. We hadden Restaurant Argentina, dat ons trakteerde op hun "Argentijnse kunst", en de crêperie caravan uit het Oude Dorp van Huizen serveerde heerlijke crêpes en ijs. Een echte traktatie!

En dan de prijzen! Elk team dat meedeed was een winnaar, en elke speler kreeg een trofee. Maar de kampioenen van de dag gingen naar huis met een FC Surprise – Mystery Voetbalshirt, en de winnende senioren met een dinerbon van Eethuis o'Donder. De mini's wonnen een super leuke dag bij Oud Valkeveen. We feliciteren iedereen met hun prijs.

En dat alles onder een stralende zon van 29 graden! Wat een dag was het bij s.v. Huizen! Bedankt aan iedereen die kwam om de spelers aan te moedigen of te genieten op het terras. Jullie energie en steun maakten deze dag nog bijzonderder!

En de grootste winnaars? Dat waren we allemaal. Laten we deze geweldige dag niet vergeten. We hebben gelachen, gejuicht en zelfs een traan gelaten, maar bovenal hebben we het allemaal samen beleefd. Dit was niet zomaar een voetbaltoernooi, het was een toernooi van vreugde, van passie, van saamhorigheid.

Dank aan iedereen die deel uitmaakte van deze ongelooflijke dag. We hopen jullie allemaal weer te zien bij de volgende editie van het Straatvoetbaltoernooi. Tot dan, blijf dromen, blijf lachen en blijf voetballen!

Dank u, s.v. Huizen. Dank u, straatvoetbal. Dank u sponsoren om deze dag mogelijk te maken. En bovenal, dank aan jullie allemaal! We hebben een fantastische dag gehad en we kunnen niet wachten om het allemaal opnieuw te doen. Zien we jullie volgend jaar weer? We hopen van wel!