Voorbeschouwing Nivo Sparta - Huizen

Afgelopen zaterdag werd de competitie weer hervat met het eerste volledige officiële duel van dit kalenderjaar. Huizen was gastheer voor GRC ’14 en wist het duel, waarin het geen moment echt in de problemen kwam, vrij gemakkelijk met 3-0 te winnen.

Nivo Sparta

Komende zaterdag reist Huizen af naar Zaltbommel voor het duel tegen Nivo Sparta. Zoals zoveel tegenstanders dit seizoen is Nivo Sparta er ook weer één die voor Huizen wat onbekend is.

Afgaande op de ranglijst is Nivo Sparta dit seizoen in alle opzichten een middenmoter. In de eerste 10 duels werden 15 punten verzameld waarmee een 6de plaats wordt bezet. Qua doelpunten voor en tegen (17 om 15) zit de gastheer ook redelijk rond het gemiddelde en ook uit de laatste 5 duels (drie keer winst, één verliespartij en een gelijkspel) valt niet heel veel op te maken. Wel wist Nivo Sparta afgelopen zaterdag met 1-2 te winnen van, de voor Huizen altijd taaie tegenstander, FC Breukelen. Waar uit de ranglijst niet heel veel op te maken is qua tegenstander, is wel duidelijk dat de concurrentie nog steeds goed in het spoor van Huizen zit aangezien de volledige top vier wist te winnen afgelopen zaterdag. Voorlopig heeft Huizen dus alleen ietsjes gewonnen qua doelsaldo en zal het dan ook opnieuw moeten winnen om de koppositie te behouden. Wat dat betreft dus een duidelijke opdracht voor Huizen aanstaande zaterdag in de uitwedstrijd waarin de steun van de eigen supporters altijd welkom is.

De wedstrijd wordt aanstaande zaterdag om (jawel let op) 13:00 afgetrapt op sportpark De Watertoren, Van Heemstraweg-West 27 te Zaltbommel. Mocht u verhinderd zijn, dan kunt u het duel ook volgen via het Twitter account @svHuizen