Huizen JO 19-1 wint van TOGB: 5-1

Huizen JO 19-1 heeft de 2e plaats vastgehouden na een verdiende overwinning op TOGB uit Berkel en Rodenrijs. Onder leiding van de sterk spelende Tijmen won Huizen na een moeizame 1e helft toch met duidelijke cijfers: 5-1.

Voor rust speelde Huizen stroef met veel onnodig balverlies en te veel verloren duels. Het kreeg wel kansen via Lars, Robbie en Rowdy maar de afwerking was niet goed genoeg. Uit een ongelukkige penalty na een handsbal werd het 0-1 en werd het toch een lastige wedstrijd voor Huizen. TOGB kwam er counterend af en toe verrassend doorheen maar de weer sterk keepende Olivier liet geen verdere tegendoelpunten toe. Zo gingen we met 0-1 de rust in maar was iedereen toch van mening dat we deze wedstrijd gewoon zouden kunnen winnen.

Na rust een veel agressiever Huizen. De duels werden nu wel gewonnen en TOGB werd direct onder druk gezet. De weer keihard werkende Stijn liet zien dat hij ook goed kan voetballen. Hij scoorde alleen voor de keeper in de 50e minuut de belangrijke 1-1. Huizen zetten door en in de 60e minuut tikte Tijmen knap de 2-1 binnen na een corner van Miquel. In de 65e minuut was het wederom Tijmen die scoorde, nu met zijn hoofd na een assist van Robbie. Zo werd Tijmen ‘man of the match’: verdedigend sterk en aanvallend beslissend met 2 mooie goals!

Huizen ging nu op zoek naar meer goals. En dat lukte want Lars kon na goed doorzetten van Rowdy de 4-1 maken en Chris V scoorde in de 90e minuut beheerst uit een assist van Tijmen ook nog de 5-1. In de slotfase nog een rode kaart voor TOGB wegens praten tegen de scheidsrechter. Net voordat het echt begon te schemeren floot de scheidsrechter voor einde wedstrijd.

Na een mindere 1e helft toch een mooie overwinning. Een hele wedstrijd goed spelen lukt onze jonge ploeg nog niet, maar ondanks dat worden de punten toch vaak gepakt. Al met al staan we nog steeds op een knappe 2e plaats, klasse boys!